Hundutställningen i Jämsä 6-8.9.2013

2013-09-08 / 21:16:00
Hej!
Nu är jag äntligen hemma igen ♥ Vi har ju som sagt varit till Jämsä på hundutställning, från fredag till söndag, så hela helgen. Det var en specialutställning för Siberian Husky. Bilresan dit och hem var ju väldigt lång, men med några matpauser för både hundarna och oss så gick det riktigt bra.
 
På fredagen så såg vi oss mest omkring på området, åt kvällsmat i "restaurangen", tränade till utställningen och fixade nummerlappar åt hundarna och sånt.

 
Ni kanske undrar var hundarna sov? Joo, de sov i stora burar i bilden, sen på dagen hade vi fast dem i band runt bilden, eller oftast hade vi dem i koppel tillsammans med oss, medan vi såg på utställningen.

På lördagen började utställningen, så vi steg upp tidigt, åt frukost, klädde på oss, och så ut o. rasta hundarna. 
Det var enbart han hundar som ställdes ut på lördagen, och på söndagen var det tikarnas tur.
Domarna var ju dessutom från England så de talade engelska, det var bland annat ett utav skälen till att Sanna fick ställa ut Thea åt mig.
Allting gick riktigt bra. Rött band är bäst, de som får det går vidare till final. Blått band är näst bäst och om det inte är ett vist antal som fått rött band så går det blåa också vidare. Och så fortsätter det neråt med t.ex. gult, orange osv.. Thea fick blått band, hon fick inget pris eller gick vidare. Men jag är stolt över henne ändå, fast hon inte ville sitta när de skulle titta på henne. I bedömningspappret stod det att hon var väldigt stolt över sin svans. ♥
 Alla 6 hundar. Från vänster Cirius, Freja, Thea och från höger Dios, deras farmor, och Eris.
Så satt vi hela dagen, i flera timmar, eller jag var ut på en promenad med Thea en gång, och så var jag till bilen och var med Theas syskon och farmor. Det var superfin solnedgång där, eftersom det låg vid vattnet. Caritas kamera.
Theas tur att ställas ut.


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback