Adventskalendern -Lucka 2

2014-12-07 / 08:35:54
Andra Advent.
 
DIY- Julgodis/Spa/ILY burken.
 En glasburk fylld med överraskningar. En burk med julgodis, en med spa grejer och en med massor av positiva lappar om den personen julklappen är till.
Till julgodis burken behöver du: I princip bara godis och lite snören och sånt att dekorera julgodis burken med. Och en etikett att stoppa på insidan av burken, så man kan läsa vad den t.ex. innehåller eller vad man nu vill skriva på den.
Till spa burken behöver du: Allt från nagellack till ansiktsmasker osv, beror helt enkelt på vad du själv tycker passar. Och en etikett förstås.
Till ILY burken behöver du: Papper och penna, eftersom det är meningen att du ska skriva fina saker eller varför just du älskar den personen på lapparna. Och en etikett.
Kan du inte göra egna etiketter?
Spara ner mina och använd dem fast.
Julklappstips
Parfym. Det behöver alla, och det finns till alla. Det finns både herr och dam parfymer i tusentals dofter och utseenden, så det är bara att välja och vraka genom parfymerna. En utmärkt julklapp. 
 
Recept
Söta Cake Pops
Du behöver: 5 dl havregryn, 2 dl socker, 2 msk vaniljsocker, 6 msk kakao, 200 gram smör, smält choklad och strössel. 
Gör så här: Blanda ihop alla ingredienser, förutom chokladen och strösslet. Sätt fast bollarna på pinnarna. Smält chokladen och doppa/rulla bollarna i chokladen och sedan i strösslet. Sätt sedan in i kylskåpet. 
 
Julfestklänningar
Julfesten närmar sig, och för dem som inte vet vad de ska ha på sig, så har jag plockat ihop sex stycken vackra klänningar från Nelly.com. Tre svarta och tre vita. Jag tycker att de alla sex är jätte vackra, men jag har redan en julfestklänning som jag ska ha i år. 
 1 // 2 // 3 // 4 // 5 // 6


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback