ÅRET 2015

2015-12-31 / 14:56:00
Beskriv året med tre ord
Händelserikt, jävla roligt och spännande.
 
Årets bästa bild?
Den här måste jag nog säga, för både bilden och människan på bilden gör mig så jävla lycklig!
 
Även dessa bilder för det här är verkligen min absolut bästa och mest lyckade fotografering i år. Dessa kommer att vara mina favoriter flera år framöver, det känner jag på mig!
 
Vart reste du?
Ååh, det här året har jag verkligen rest så mycket mer än vad jag har gjort något annat år! Och jag älskar det! Första resan jag gjorde 2015 bar av på slalomresa (snowboard för min del) till Vuokatti tillsammans med mamma och syskonen.
Andra resan gjordes i maj och då var det Stafettkarnevalen i Helsingfors som gällde tillsammans med hejarklacken. 
Tredje resan bar av till Kalajoki camping med husvagn, med Jenna och hennes familj. Vi hade lite otur med vädret för det blåste väldigt kallt när vi var där men det stoppade oss inte, och solnedgången var ett stort plus. Fjärde resan gick med båten över till Umeå tillsammans med familjen, för att vi skulle kunna följa med hur det gick för lillsyrran i fotbollsfestivalen.
Och sist men absolut inte minst Stockholm! I september drog jag, mamma och min faster till Stockholm för att de två sist nämnda skulle delta i Tjejmilen.
Fyra härliga bilder från snöiga Vuokatti.
 
Trots lite regn och kyla var stämningen på topp uppe på läktaren under Stafettkarnevalen! 
 
Kalajoki var en dröm, finner inga ord som kan beskriva hur vacker solnedgången var där!
 
Umeå, en stad som nästan känns som hemma.
 
Stockholm i mitt hjärta! 
 
Vad såg du mest fram emot?
 Alla ovannämnda resor, att få utvecklas inom fotograferingen, sommaren och sommarlovet. Och allt som hör till sommaren, speciellt alla sena sommarkvällar ute på byn och att få umgås med alla kompisar! Älskar det! 
Dessa två härliga bilder får symbolisera sommarlovet!
 
Ännu ett fint sommarminne från när jag och Jenna hade picknick.
 
Två bilder från en solig dag i somras, när jag och William träffade på Jasmine och Matilda på Powerpark.
 
Midsommaren.
 
Det blev en hel del tid spenderad på villan även i år, äskade sommarvärme!
 
En bråkdel av bilder från alla fotograferingar jag haft i år.
  
Gjorde du något som du aldrig gjort förut?
Jo men massa nytt har jag nog gjort och upplevt! Besökte t.ex Stockholm för första gången i mitt liv, badat badtunna, sett Måns Zelmerlöw live ock kört vattenskoter! Jag har också, tillsammans med mamma och Emma, stått modell för en dag, det ni! Och en massa annat som jag inte riktigt ids nämna här. 
Måns Zelmerlöw på Sommarfesten.
 
Två bilder från Williams villa där vi badade badtunna och körde vattenskoter. Helt troligt vad vacker solnedgång det är där!
 
Tre bilder från när vi modellade.
 
Vilket datum kommer du alltid att minnas?
14 maj, vi var lediga från skolan den dagen, så Jenna och jag hade fullt upp hela dagen, bl.a. grillade och fixade vi till middagen den dagen. Jag vet inte varför jag minns den dagen just så bra, det känns bara som att det var igår, fast det är över ett halvår sedan!
4-5 augusti, följde med William och William till Williams villa, där vi körde vattenskoter hela helgen! Fyfaan vad roligt det var!
21-23 augusti, Juthbacka marknad helgen, och så spenderade jag hela helgen på Williams villa. Haha, tror jag har spenderat mer tid på Williams villa än vid egen villa. 
Det är de datumen jag minns bäst!
14 maj
 
4-5 augusti
 
21-23 augusti
 
Vilka låtar kommer att påminna dig om 2015?
Jag vet inte hur många dagar och kvällar jag har tillbringat hos Frida. Massor är det i alla fall, nästan hela sommaren. Och alla låtar som har spelats där kommer ju påminna mig om 2015. De är så måånga, men här är några utav dem.
 
Det här åstadkom jag under 2015!
Jag gick med i ungdomsrådet, börjat skriftskolan, börjat moppeskolan och så tycker jag att jag har utvecklats en hel del med själva fotandet men också men bildbehandlingen efteråt. Och så har jag samlat på mig en massa vackra minnen under hela året, som är så värda att bära med sig!
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
 1. Jämföra mig mindre med andra.
 2. Bli mer spontan.
 
Planer för 2016?
Ta moppe/traktor kortet, bli konfirmerad och gå ut åttan med lika bra betyg som när jag började och skaffa sommarjobb!
 
GOTT NYTT ÅR 2016!
 


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback