UMEÅ - DAG 2

2015-07-28 / 14:50:12
Hej!
 Andra dagen i Umeå! 
Vi steg upp runt klockan sju-åtta på lördags morgonen och gjorde oss klar för frukost. Hotellfrukosten var on point, precis som jag hade förväntat mig. Hotellfrukosten är det bästa med att bo på hotell! 


Efter frukosten gick vi en liten runda på stan och sedan gick vi ner mot vattnet. Det var till och med så soligt så jag kunde använda mina nyinköpta shorts och topp. Hela lördagen hade vi så otroligt bra väder i Umeå!




Sedan gick vi upp mot stan igen, för att gå in i några sista butiker innan vi begav oss mot Ersboda för lite shopping. Jag fotade inget där, utan vi gick bara in i några få butiker och handlade lite. Det var inte så mycket affärer där så det tog inte så länge. 



Från Ersboda körde vi sedan vidare mot Nydala för att se när Emma spelade fotboll. Vi tittade på en utav hennes matcher, sedan pratade vi lite med henne.
Det var riktigt hett och skönt när man satt i solen ute på fotbollsplanarna.



Efter fotbollen åkte vi till Strömpilen för lite shopping där, men det varade inte så länge. Eftersom det är så lite affärer där och de stänger tidigare på helgerna. 
Så vi körde tillbaka till hotellet och när vi kom dit vilade vi lite, böt om och sedan gick vi ut och åt. 
Vi åt på sport restaurangen Allstar, precis som  för två år sedan när vi var i Umeå.



Efter maten promenerade vi runt nästan hela Umeå centrum, och nere vid vattnet. Solen höll på att gå ner så det var sådär härligt mysigt kvällsljus. 



När vi kom tillbaka till torget köpte vi varsin saltlakritsglass.
Mums! Den var riktigt mumsig!



Utsikten från mitt och Jims hotellrum. 
Så fint!

Canon EOS 600D| Canon Zoom Lens EF-S 18-55 mm


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback