PARAFRAS

2016-12-28 / 18:16:45
  
Parafras. Ett av många projekt vi jobbade med på media lektionerna i skolan nu före jullovet. Parafras uppgiften gick ut på att välja en känd målning och utifrån den göra en liknande bild själv. Jag valde målningen på bilden här ovan, som föreställer en kvinna som står uppe på en gräskulle i ett väldigt blåsigt väder.
Ända som saknas på min bild är den blåa klädseln och den lilla pojken bredvid. Och att skogen i bakgrund, som inte hör dit, skulle behövas redigeras bort. Annars är jag riktigt nöjd med hur resultatet blev.
Vi skrev ut och satte upp projektet på väggen i skolan också. Så för er som inte går i min skola så har ni nu möjligheten att se mitt "mästerverk" här istället, haha!
 


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback