Min hårresa 2013-2016

2016-02-07 / 11:10:26
 
Min naturliga hårfärg är något åt det ljusbruna hållet, om jag inte minns fel. Började slinga håret 2011 kanske, och 2012 var jag blond. Vilket jag verkligen inte passade bra alls i. Så jag färgade håret brunt några månader senare.
Och i mars 2013 smättade jag i en vinröd färg i mitt hår, och jäklar vad snyggt det blev! Problemet med rött hår är ju dock att det bleks jävla snabbt och utväxten syns så förbannat bra sedan. 
 
I september 2013 såg mitt vinröda hår ut såhär, inte vidare snyggt inte. En grov utväxt och solblekt hår till max! 
 
I februari 2014 smättade jag i en ny omgång röd färg, fast denna gången en mer naturlig röd. Riktigt snyggt det också. 
 
Meeen..i början av maj 2014 såg mitt hår ut såhär. Hemskt. Det blev mer orange än rött, och det syns också på bilden att en utväxt är på gång. Det är solblekt och jäkligt nött ut i topparna. Att jag ens vågade ha det såhär på skolavslutningen.
 
I slutet av maj 2014 ville jag få bort den orangeröda tonen i mitt hår så jag färgade det mörkbrunt, vilket resulterade i att det blev alldeles föör mörkt. Dock så passar jag bäst i denhär färgen idag, men inte då. Konstigt.
 
I juni hade mitt hår bleknat lite och fått den färg jag ville ha från början, som ni ser på bilden här nedan. Och i augusti besökte jag också en frisör vilket jag inte hade gjort på flera år. 
 
Usch! I juli 2015 såg mitt hår bedrövligt ut! En åtminstone 10 centimeters grov utväxt och den orangea tonen var tillbaka. Att jag ens kunde låta det gå över ett år utan att färga det!
 
Så, i augusti 2015 tog jag tag i problemet och färgade håret i en rödbrun färg. Vilket var jätte rött i början men som sedan blev brunt och tillsist orange. 
 
Här i januari 2016 hade håret blivit orangebrunt. Och en 5 centimeters utväxt på det ännu. 
 
Så i går <6.2.2016> färgade Melinda mitt hår mörk mörk brunt, mera åt det svarta hållet. För nu vill jag få bort den orangea tonen och försöka slippa en så grov och ful utväxt som möjligt.
Det lämnade två färgpaket så skall färga håret flera gånger ännu. Eftersom jag vet att den orangea tonen kommer att komma tillbaka om jag inte färgar oftare.
Men är jävligt nöjd med mitt hår just nu! 


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback