WAFFLES & COFFEE O'CLOCK

2017-07-31 / 19:32:00
W A F F L E  &  C O F F E E  B R U N C H !
I lördagsmorse vakande jag av mig själv redan klockan nio. Både William och lillebror sov, så jag smög upp och matade djuren, hämtade posten och började gör i ordning en våffelsmet. Så när alla i huset hade vaknat och jag hade gräddat klart våfflorna, blev det dags för våfflor och kaffe till brunch! Lite lyx lördagsmorgonen till ära!
 
Receptet jag följde är för 8 portioner, och det gick nästan jämt ut på tre personer, haha! 
 
Ingredienser till våffelsmeten:
250 g smör eller margarin
4 dl mjölk
8 dl vetemjöl
4 ägg
2 tsk bakpulver
4 dl iskallt vatten 
 
Smält smöret/maragrinet och låt det svalna.
Vispa samman ägg, mjöl, bakpulver, mjölk till en slät smet. Rör sedan i margarinet/smöret och vattnet. 
Nu är det bara att knäppa på våffeljärnet och börja grädda! 
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback