VÖRÅDAGARNA

2019-07-16 / 11:41:29
Hej på er! Den viktigaste veckan på hela året, i alla fall om man bor här i Vörå, har jag fortfarande inte nämnt något om. Veckan jag pratar om är inget mindre än Vörådagsveckan, som alltid äger rum första veckan i juli. 
 
I år blev det ett lite annorlunda Vörådagsfirande för min del. På fredagen drog vi på Vörådagsparty till Norrvalla, där Vörjeans spelade. Började söka oss hemåt vid 01:00-tiden, eftersom jag skulle upp tidigt och i jobb till klockan 06:00 på lördagsmorgonen. Jaa..ni hör ju själva...efter ett fåtal timmars sömn kan jag säga att lördagens morgonskifte var rätt tungt, haha.
 
Men firandet tog inte slut där, utan även på lördagskvällen blev det utgång, denna gång till Storberget i Rejpelt. Hade som tur ledig söndag, så kunde slappna av och behövde inte gå runt och titta på klockan hela tiden. Utan jag kunde med gott samvete bara flänga runt och träffa folk till in på sena nattimmarna, då jag och några till började söka oss till grillen, för den traditionella grillenrundan innan hemfärd. 
 
Har tyvärr knappt några bilder över huvudtaget från denna helg, och de jag har ser vi alldeles för slitna ut på, haha. Men bilderna ni ser här ovan knäppte jag faktiskt på fredagen, före firandet hann dra i gång. 
 
Kram!


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback