MASPALOMAS BEACH & DESERT

2019-11-17 / 22:07:00
Fredagen den 1 november 2019
 
På fredagsmorgonen åt vi, som varje morgon, en rejäl frukost på hotellet. På dagens agenda hade vi faktiskt planerat in en liten utflykt till Maspalomas. Så vi var extra taggade vid frukostbordet!
 
Vi tog en taxi från hotellet till stranden i Maspalomas. När vi kom dit promenerade vi längs den väldigt långa stranden en bra bit bort, innan vi bestämde oss för att slå oss ner på ett par solstolar. På dessa solstolar och i havet spenderade vi största delen av dagen i Maspalomas!
 
När vi hade solat och badat klart för dagen, bestämde vi oss för att promenera ut på sanddynerna eller i sandöknen som låg där alldeles bredvid, innan vi tog en taxi tillbaka till hotellet. Dunas de Maspalomas, kallas öknen. Det var både tungt och varmt att promenera ut dit i värmen, dock väldigt värt för det var otroligt mäktigt!
 
På kvällen gick vi ut och åt middag i vanlig ordning. Denna gång åt vi på pizzerian La Plaza. Och tro mig när jag säger att, jag tror inte att jag någonsin i mitt liv har ätit en så god pizza som jag åt där! Den var verkligen en tio-poängare! Pizzorna var så goda att vi till och med åt där två gånger under resans gång, haha! 
 
Fortsättning följer i ett senare inlägg.
 
Kram!


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback