GRÖNA FINGRAR

2020-04-16 / 12:29:40
Hej på er! Här ser ni vad jag har sysslat med på min fritid under de senaste veckorna. Det är allt från kattgos till omplantering av min tomatodling. På första bilden ser ni Abihupparen som jag fick hem i mitten av mars någon gång, samt mina nya och såå bekväma tights från Björn Borg. Har börjat inse att tights är typ det ända jag går klädd i nuförtiden. Snyggt och bekvämt på samma gång, bästa kombon!
 
På den andra bilden ser ni att jag har även hunnit prova på mina kunskaper i köket utöver den vardagliga matlagningen. Smarrigheten ni ser på bilden är en osttårta med vitchoklad och passionsfrukt. Den blev faktiskt väldigt lyckad! 
 
Sedan har jag även hunnit ha en fotografering (som ni sett i de två tidigare inläggen), vilket sker alltför sällan nuförtiden. Och även en hel drös med kattgos. De få stunderna som han sover om dagarna får man passa på, haha. 
 
Nästan med detsamma våren började göra sig påmind drog jag och William igång utomhusprojektet med mina odlingslådor. Vi var tvungna att jämna ut marken en aning innan vi kunde placera ut dem, för det sluttade något fruktansvärt. Men resultatet blev så bra, och igår hämtade vi även hem ett nytt utemöblemang. Så nu är vår terrass redo för utesäsongen, det är bara soligt väder som fattas!
 
Tomatplantorna har jag redan hunnit förså här inne, så nu väntar jag bara på att vädret skall bli så pass varmt att jag kan förflytta dem utomhus, samt så mina andra frön i odlingslådorna. 
 
Kram!


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback