ROCKY ROAD & LUSSEBULLAR

2020-12-09 / 17:13:02
 
Rocky Road
Ingredienser: 600 gram choklad, två dumlepåsar, 1 dl pistagenötter, 3 dl salta nötter och två nävar marshmallow. 
 
Hacka dumlegodisarna och nötterna i bitar, smält chokladen och blanda i allting, inklusive marshmallows. Häll ut allt i en form täckt med bakplåtspapper, och ställ i kallt. Superenkelt! 
 
Lussebullar, ca. 30 st
Ingredienser: 50 gram jäst, 175 gram smör/margarin, 2 påsar saffran, 2 dl socker, 5 dl mjölk, 0,5 tesked salt, ca. 1,5 liter vetemjöl, samt ett ägg och russin till garneringen. 
 
Receptet med anvisningarna som jag följde hittar du här
Ingen jul utan lite julbakning! Har ju blivit en riktigt flitig användare av köket sedan jag flyttade hemifrån så fler bakverk lär det nog bli innan jul är förbi. Ska försöka komma ihåg att föreviga dem på bild också, så att jag kan dela med mig av dem här. 
 
Kram!


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback