SMAKBYN, KASTELHOLM & BOMARSUND

2021-08-05 / 12:41:45
På torsdagen hann jag och William även med lite turistande. Vi började med att besöka Smakbyn, som det talats så gott om, för att äta lunch. Och maten och miljön var det absolut inget fel på, men väntetiden däremot kunde gärna varit kortare. Men jag antar att den blir lång på grund av högsäsong och så vidare. 
 
Mätta och belåtna tog vi en tur, till fots, runt Kastelholm slott. Lika vackert som när jag var där för sju år sedan. I år gick vi dock inte in, utan vi nöjde oss med att se det från utsidan. 
 
Turen fortsatte sedan till Bomarsunds fästning, eller kvarlevorna av det. Hit har jag också varit tidigare, men det var roligt att få minnet uppfriskat. 
 
Sist men inte minst fortsatte vi till ett nytt ställe för både mig och William, nämligen Notvikstornet, som ligger intill Bomarsunds fästning. Utsikten härifrån var inget man skojade bort, utan den var verkligen vacker. Och jag kan bara föreställa mig hur fint det måste vara här vid solnedgång.
 
Och efter det tog vår lilla sightseeingtur slut för den här dagen. Men det var skönt att komma bort från campingen, på tumanhand, och se någonting annat. 


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback