A apple

FOTO: JENNY GRANFORS (JAG) / MODELL: EMMA GRANFORS

Grattis Thea! ♥

2013-08-29 / 13:31:00
På bilden är: Mamma Isa och valparna (Freja, Eris, Dios, Cirius och Thea (Gemma)
Grattis, Grattis  älskade Thea ♥♥♥
1 år ♥
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
P.S Grattis till Theas syskon också Eris, Freja, Dios och Cirius ♥♥♥

Emma

2013-08-28 / 20:21:00
Hej!
Fotograferade lite med Emma idag.
Och sådär blev bilderna..! Ganska nöjd faktiskt! ;)
 FOTO: JENNY GRANFORS (JAG) / MODELL: EMMA GRANFORS

Without you ♥

2013-08-28 / 15:08:00

Ïdag har jag varit i skolan från kl.9 till 3. Och i morgon börjar vi åtta. Jim sitter och stör mig nu så det är lite irriterande!! Igår han jag inte blogg för att jag gjorde läxor och håller på med två födelsedags kort.. Som jag kommer visa när de är färdiga ;)
Veckorna rullar på..

Usa in my ♥

2013-08-25 / 14:27:00

Juhtbacka marknaden 23.8.2013

2013-08-23 / 23:02:00

Hej!
Var på Juhtbacka marknaden idag, med mommo och moffa. Träffade Jenna där. Sen for jag med mommo och moffa och mina syskon och äta till ABC.
Köpte en Jack Daniels topp, på marknaden.
Outfits bilder kommer sen.

Lägret i Pörkenäs 20-22.8.2013

2013-08-22 / 22:40:00

Tisdag 20.8.2013
Har ju varit på sexornas läger till Pörkenäs, i tre dagar. Meningen med lägret var att man skulle lära känna varandra, eftersom vi ska gå i 7:an tillsamman, till hösten. Jag hade både bra och dåliga stunder under lägret men det blev ett minnesvärt läger. På tisdagen packade vi bussarna och styrde färden mot Arktiska museét Nanoq.
I bussen på väg till Arktiska museét, Nanoq.
När vi anlände till museét delades vi in i grupper, och så gick vi runt i museét och utanför, med en guide. Jenna och jag sprang mest runt och fotade allt och alla. Nanoq betyder isbjörn på grönländska.
Efter museébesöket åkte vi till lägergården. När vi kom fram, packade vi ur bussen, fick våra rum och så gick vi och åt lunch. Sen delade lärarna in oss i grupper, som vi skulle vara under alla aktiviteter under hela lägret. Tisdagens aktiviteter var fotboll, kubb och volleyboll. Efter det var det fritid resten av kvällen (förutom en lek vi hade på kvällen där man skulle göra något grupparbete) , så spelade Agnes, jag, William, Emil, Jenna och Mathilda lite mera kubb. Och så simmade vi lite mellan varven.
  Mathilda, Agnes, Jenny (jag), Jenna och Emil. William har tagit kort.
När vi hade avslutat kubbspelande, pausade vi på en terrass som de hade trädgårdsmöbler på. Sedan gick vi till matsalen för att äta middag, efterrätten var godast.
Alltså herregud, tittat vilken underbart vacker solnedgång det blev där. Fotade hur många bilder som helst på den. Jag, Agnes och William stod och tittade på den vid stranden.
Innan solen började gå ner helt så, gick vi åter igen till matsalen för att denna gången äta kvällsmål. (Åt typ hela tiden, enligt mig) När vi ätit klart gick jag, Agnes o. William och satte oss på några klippor när vattnet för att se på solnedgången. Sen kom Emil, Jenna, Mathilda, Wilma och Lucas också.
Agnes och mina rumskompisar. Wilma, Emma, Helena, Linnéa N, Olivia, Linnéa M och Melinda. Vi sov i ett stort rum, närmast ytterdörren.

Onsdag 21.8.2013

På onsdagen var det hinderbana i träden, en hemsk skogsvandring och hjärngymppa som stod på aktivitetslistan. Sen hade vi fritid fram tills kvällen. Vi spelade kubb och simmade, såg på en till solnedgång, tålla och på på lägergården osv. På kvällen måstade vi gå på "kärleksstigen" i mörkret med en partner som lärarna hade valt ut. Jag måstade gå med Tobias. Man fick bara ha en ficklampa till hjälp och så skulle man gå längs en stig i skogen och följa reflexer som lärarna hade hängt upp. Sen gick vi och la oss.
Avnjuter en till underbar solnedgång. Sen tållade vi och på, på lägergården. Tills det var dags för "Kärlekspromenaden"
Jenna & Mathilda
Lite sockerhöga var ju nog vissa, jå. Haha men vi hade riktigt roligt.

Torsdag 22.8.2013

Sista dagen på lägret, vilket betyder städ dag. Efter att vi hade städat våra rum så åt vi och sen packade vi in allt och alla i bussen och så åkte vi på rundtur (med en guide i varje buss) i Jakobstad. Vi delade oss så ena bussen for till Aspegrens trädgård och den andra bussen körde runt i Jakobstad med en guide som berättade om allt möjligt.
Wilma, Mathilda, Jenny (jag) och Agnes är redo för hemfärd.
Aspegrens trädgård
Elin, Emilia och Nikita.
Vissa bilder har Jenna fotat, men de flesta är mina bilder och alla är redigerade av mig.

Friday yeeh!!

2013-08-16 / 16:26:09
Hej!
Allt gick bra i Tammerfors, både på sjukhuset och på Ikea. Köpte en byrå, en båge att hänga kläder på, några krokar och en spegel. Ni får se bilder när allting är ihop satt och klart ;)
Idag slutade vi 12 i skolan, vi hade gympa de två första lektionerna. Vi var på sportplan. Jag stötte 8.10 som längsta i kula, fast jag inte tränat i sommar! :D I kväll ska Jims kompis Felix komma hit, de skulle köra lite Åkerbil.

Förstadagen i 6:an

2013-08-13 / 07:02:51
Hej!
Oyee idag är det den första dagen i skolan efter sommarlovet, den första dagen i 6:an, alltså fatta vi är störst på hela skolan ♥
Men Usch ett helt år tills nästa sommarlov börjar.. Idag regnar det och jag ska cykla, riktigt passande eller hur?
A smile is the best makeup, a girl can wear...

Självporträtt

Vasa

2013-08-08 / 10:11:00
Hej!
Idag när mamma kommer hem från arbetet tänkte vi fara till Vasa en stund. Köpa lite pennor och sånt inför skolstarten. Och jag behöver ganska mycket så ja... vi får se hur mycket jag hittar av det jag behöver.
Haha.. vår katt Måns! Bara en random bild på honom nu..

Villaaliiv

2013-08-05 / 18:22:00
Hej!
Jag har varit på villan och sovit där från i går, Agnes for hem en kl. 10 tiden typ för vi skulle till villan och sova där. Hahaha Agnes och jag hade jätte kul i tältet, vi sprang ut och in och vår katt Måns hoppade och läkte med och på tältet. Hahaha.. Sen var det bara att packa och dra till villan.
Jim, Emma och jag sov över där med mommo och moffa. Emma och Jim sov i tält. Jag sov där inne. Vi simmade solade osv.. Sen i kväll kom mina kusiner Patricia och Pernilla dit så då simmade vi och pratade lite med dem. Patricia och Pernilla och jag ska på bio så vi funderade lite på vilken film vi ska se. Sen for mommo och moffa och Jim o. Emma hem. Så satt jag på med Patricia och Pernilla för vi var lite längre på villan!

Hälsningar från tältet!

2013-08-03 / 22:14:00

Shopping i Vasa med mina kära vänner! ;)

2013-08-02 / 19:38:00
3 underdelar från Lindex ,
det var ta tre betala för två så de var 5,95 st.
Så det blev 11,90€
En Pyjamas från H&M för 14,95€
 Världens mjukaste huppare från H&M för 19,95€
Den här svarta stickade tröjan kommer från Lindex och kostade 19.95€

Och en ansiktsmask rån H&M för 0.95€
Sen köpte jag också 4 bly-ärts-pennor för 2€ två rosa och två gröna.

Och så åt vi på RAX och sen köpte jag en limsa!

Torsdag, Fredag, Lördag, ?

2013-08-01 / 12:03:00
Hej!
Idag är det torsdag. Och jag har inte gjort någonting. Men i morgon blir det att stiga upp i tid för då drar jag och mina kompisar iväg till Vasa på en shopping runda inför skolstarten. Sen på lördagen kommer Agnes och sover över och då om vädret är fint ska vi tälta. Så hoppas det blir soligt då!