ÅRET 2014

2014-12-31 / 17:49:00
Beskriv året med tre ord.
2014 har varit ett otroligt bra år! Fantastiskt, spännande och utvecklande. Det mest händelsefulla året hittills. Som ni vet så lever jag för somrarna och årets sommar har varit så jävla underbart bra! Jag finner inga ord som beskriver känslan jag hade under hela sommaren 2014, och hela året överlag för den delen!
Thea njöt lika mycket som jag av 2014.
 
Årets bästa bild?
I år så består den bäst bilden av en bildserie på fyra bilder, som jag fotade i solnedgången i somras. Jag är så nöjd över hur bra den här spontana fotograferingen blev! Så jag kunde inte bara välja ut en av dessa fyra, för utan varandra blir bilden inte hel!
Alltså älskade solnedgång!
 
Vart reste du?
I år har jag faktiskt gjort tre resor. Den första gjorde jag i slutet av maj, tillsammans med min klass, då åkte vi ner till Helsingfors för att delta i Stafettkarnevalen. Förutom det hann vi även med lite kultur, pizza vid RAX, besök på Borgbacken och så fick vi sova två nätter på hotell. 
I mitten av juli drog jag och familjen till Åland i fyra dagar. Vi besökte bland annat Taffelfabriken, Kastelholmsslott, restaurangen Uffe på berget och Lillaholmen och alla dess djur. 
I slutet av juli gjorde jag min sista resa för i år. Jag och familjen tog båten över till Umeå för en dag. Och jag kom hem med massa nytt, i materielväg. 
Ett fåtal av alla bilder som togs i Helsingfors. 
 
Härliga Åland, det finns så många fina bilder därifrån så det var verkligen inte lätt att välja ut endast ett fåtal.
Däremot har jag knappt några bilder från dagstripen till Umeå, så en solnedgångsbild från Wasaline får duga.
  
Vad såg du mest fram emot? 
I år såg jag mest framemot att få gå ut lågstadiet och börja i högstadiet, resan till Helsingfors och Åland, Jennas och mitt födelsedagskalas, sommarlovet, alla sleepovers Jenna och jag hade, powerparkbesöket med Jenna, alla häng i sandgropen, alla fotograferingar och att kunna spendera massa tid på både egen villa och andras villor igen när sommaren kom. 
Skolavslutningen i sexan, tack och hej lågstadiet! Älskar den här klänningen den är så drömmig!
 
Mina bästa vänner på Jennas födelsedagskalas.
 
Två bilder från ett fåtal av alla våra sleepovers.
 
Från när jag och Jenna seriöst fotade oss igenom Powerpark, haha!
 
Kangas, sandgropen jag absolut spenderat mest tid i under hela sommaren.
 
En salig blandning med bilder från några av årets alla fotograferingar.
 
Villalivet! Det är livet de vet ni!
 
Gjorde du något som du aldrig gjort förut?
Jag gick in i ett förhållande som bara blir starkare för varje dag som går, skaffade navelpiercing, opererade bort halstonsillerna, började högstadiet, blev tonåring, såg Isac Elliot, Krista Siegfrid, Panetoz, KAJ och Redrama live och jag var på WestCoast Motor Show i Bottniahallen för allra första gången i mitt liv. 
Den här sommaren började jag även röra mig ute på byn mycket oftare, så i somras var jag till Storberget på Vörådagarna för första gången. 
15 februari när jag fyllde tretton!
 
Tre härliga bilder från Sommarfesten, som ägde rum i juli, på Norrvalla. Här ser ni bland annat en selfie med sångerskan Krista Siegfrids.
 
Isac Elliot, som jag, Patricia och Julia var och lyssnade på när han uppträdde i Tuuri.
 
Navelpiercingen direkt efter att jag varit och gjort den i Nykarleby.
 
 Från operationen av halstonsillerna. Då var det glass i stora lass som gällde! 
 
Endast en bil av alla bilar som fanns i Bottniahallen får vara med på bild från WestCoast Motor Showen.
 
Vilket datum kommer du alltid att minnas?
I år är det tre speciella datum jag kommer att komma ihåg för alltid. Och ett av datumen sticker ut lite extra, 11 februari som är min och Williams årsdag. Då blev vi tillsammans!
6 juni är också en ganska speciell dag, för då hade Nathalie knytkalas för hela sexan. Tanken var alltså att vi alla skulle samlas en sista gång innan vi skulle gå vidare till högstadiet och splittras.
5-6 augusti får också vara med här, för att det var två sjukt jävla roliga dagar vid Jenna och Bäckos villa, när vi simmade och bastade som aldrig förr. 
Kanske inte den smäckraste bilden på mig och William, men den betyder mycket för mig!
 
Skåålade in sommarlovet med klassen på Nathalies knytkalas!
 
Grillmästarna!
 
Vilka låtar kommer att påminna dig om 2014?
 
Det här åstadkom jag under 2014!
När jag ser tillbaka på 2014, ser jag tillbaka på det året med ett stort leende på läpparna. Förändringen jag gjorde från januari till december det året är stor, jag utvecklades som människa både utseendemässigt och inombords som till exempel sättet att tänka på. Man kan säga att det var då puberteten tog fart för min del, även om den redan hade börjat när vi gick in i 2014. 
Under 2014 var det äntligen min tur att fylla tretton, vilket innebär att jag blev tonåring. Och med det kom även en ny skolstart i en ny skola.
Vi blev även tvungna att ta två nya kattungar igen, på grund av att vår tidigare frass Måns blev överkörd. 
Jag i slutet av december.
 
Eddie och Elvis.
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Jag tänker fan inte göra någonting annorlunda, utan jag kör nog bara mitt eget race hela vägen!
Två bilder från två helt olika årstider.
 
Planer för 2015?
Klara av mitt första år i högstadiet med bra betyg, fylla fjorton, resa mera och bara leva livet!
 
GOTT NYTT ÅR 2015!


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback