Måndagen på Åland.

2014-07-18 / 10:31:00
Hej!
Vi checkade in i vår stuga på eftermiddagen. Vi bodde i en av stugorna på Övernäsgården. Stugan var det ofräschaste jag sett hittills, smutsiga sängkläder, kladdigt bord och inte städat.
Men vi städade lite och jag torkade av min säng med en sprej mamma hade med.
Stugan hade fyra rum och ett loft. Jag sov i ett av rummen i en högsäng, Jim och Emma på loftet och mamma och pappa i vardagsrummet på vår egen uppblåsbara madrass.
 
Vädret var fint när vi kom, så vi gick ut och gå för att se oss omkring.  Pappa har varit på Åland flera gånger förut så han hittar jätte bra där, och det är ju bra.
 
Vi gick förbi en strand, till båthamnen och in till Mariehamns centrum. Hamnen, var full av båtar i alla möjliga storlekar och modeller för den delen.
 
 Mariehamns torg, super mysigt! Det är så litet och man får verkligen dendär känslan av hur det var förr i tiden.  Super härlig stad. 
 
Inne i köpcentret var det lika mysigt. Åland har inte många klädaffärer, men de få de har är super mysiga. Det är inte alls lika stort och stressigt som på andra ställen.
 
Sedan började det bli dags för middag så vi gick till restaurang vi hade spanat in tidigare samma dag, för att käka hamburgarmiddag vid hamnen och sedan resten av kvällen spelade alla förutom jag äventyrsgolf. 
 
 
 
Min mat från restaurangen vid hamnen. 
Canon EOS 600D| Canon Zoom Lens EF-S 18-55 mm


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback