STOCKHOLM, DAG 2

2015-09-09 / 21:00:00
Hej!
Dag två i Stockholm!

Den bästa starten på dagen är nog hotellfrukost! Älskar att äta hotellfrukost, mums! 
Vi började med att gå ner till reception och äta hotellfrukost tillsammans med alla andra hotellgäster. Och efter frukosten gick vi upp på rummet och började packa ihop för utcheckning. Och jag passade på att sitta i det stora fönstret, som vi hade i vårt rum. 
 
Efter att vi checkat ut och lämnat väskorna i ett rum på hotellet, så begav vi oss ut på stan en vända.
Det var ganska lite folk ute från morgonen, men senare mot förmiddagen blev det bara fler och fler människor ute i centrum. Vi shoppade lite och sedan tog vi tunnelbanan till Gärdet. 
 
Vid Gärdet, där Tjejmilen var i full gång, var det tjockt med människor. Mamma och Bodil var också med och sprang, så jag satte mig uppe på en kulle och väntade på att de skulle komma i mål. Men just före mamma kom i mål började det stritta lite regn, så jag flyttade mig lite närmare målet och då började det spö regna.
Men regnet varade inte så länge dock, och när regnet avtog såg jag att mamma hade kommit i mål. 
 
 
 
Efter Tjejmilen 2015 begav vi oss en sista gång ut på stan. Jag fick äntligen smaka Starbucks för första gången i mitt liv! Och den var så mycket godare än jag hade förväntat mig! Så jävla surt att det inte finns Starbucks i Vasa. 

Sedan var det dags att hämta väskorna och dra mot hamnen. Det var jätte vacker utsikt att gå längs kajen ner till hamnen, så vi stannade för att knäppa några bilder.
 
Ombord på Amorella lämnade vi väskorna i hytten, duschade och böt kläder och gick till närmaste restaurang ombord för att äta mat. Det var så gott! Vi hade inte ätit sedan frukosten, så ett ordentligt fat med mat smakade verkligen. 
Sedan kollade vi in Taxfreen lite grann, gick runt på båten och sedan gick vi och la oss.
Och gud vad jag var trött, jag somnade nästan med det samma! 
Canon EOS 600D| Canon Zoom Lens EF-S 18-55 mm


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback