GRANNLANDET FÖR EN DAG

2016-07-17 / 17:29:00
 
 
I torsdags <14.7> ringde alarmet 04:00, åt frukost, sminkade mig och packade snabbt för att sedan hoppa på bussen till Vasa, och därifrån ta färjan över till Umeå, tillsammans med William, Jenna, Jacob, Johanna och William.
 
Så med cirka två timmars sömn bakom oss, kämpade vi verkligen med att hålla oss vakna under de fyra timmarna ombord på Wasaline. Vi satt ute på däck en hel del, i solen till en början, men sedan när vi började närma oss grannlandet var det så dimmigt så vi skulle lika bra ha kunnat sväva bland molnen. Man såg ingenting över kanten, allt var bara vitt! 
 
När vi väl anlände till Holmsund, tog vi bussen till Avion shoppingcenter, där vi hade fyra timmar på oss innan det var dags att ta bussen tillbaka till färjan igen. Så vi shoppade, fikade på Espresso House (frappe med jordgubbs och vitchokladssmak, tips!), fotograferade och stressade som bara den för att hinna in till de flesta butikerna! Skulle så gärna ha velat stanna över natten, så att man säkert skulle ha hunnit med allt! 
 
Klockan 18:00 startade hemfärden, och vi satt i baren och lyssnade på musik, drack jordgubbsdrinkar och bara chillade, hela båtresan hem. Kände mig så död när vi satt i bussen påväg till Vörå, och när jag väl gick och la mig hos Williams vid  02:00 somnade jag på en gång!
En jävla perfekt dag var det!
See you soon Umeå! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback