VÖRÅDAGAN 2018

2018-07-12 / 14:17:00
Hej på er! Årets Vörådagshelg inleddes inte med Maxmodansin, utan med hemmafest hos Nikita. Och det var inget fel på det heller, utan det blev en riktig succékväll det med! En fartfylld kväll med härliga Vörådagsbrudar!
Dock for jag och William dit ganska sent, närmare mot elva tror jag klockan var när vi kom dit, men i slutändan jämnade det väl ut sig, eftersom att vi inte kom hem förrän klockan sju på lördagsmorgonen. 

Med ynka tre timmar sömn i bagaget, steg jag och William upp vid tio tiden på lördagsmorgonen för att hinna till Langradin, som började redan klockan elva, inne i centrum. Till min stora förvåning kände jag mig inte alls trött, trots att jag hade sovit så få timmar den natten.
Efter Langradin strosade vi runt i centrum, pratade med lite folk och på eftermiddagen började vi söka oss hemåt igen. Väl hemma hade de andra börjat förbereda för dagens lunch, som blev en version av hemmagjorda grillade hamburgare. Gott!
 
När klockan började närma sig tre, cyklade William och jag i väg för att möta upp Bäck. för att tillsammans dra på Vörådagsmatchen. Jag själv är inte så fotbollsintresserad så jag var väl mest där för att alla andra var där och för att min fina vän Jasmine spelade. 
 
Senare på lördagskvällen ordnades den traditionella Vörådagsdansen på Storberget i Rejpelt. Dit var jag även i år. I år var det dock ingen höjdare, utan jag ser mest framemot nästa sommar när jag hunnit fylla arton och får gå in på puben, det blir skoj! Jag känner att jag har gjort mitt i skogen och det börjar vara rätt så tråkigt att spring och på där av och an. Annars är det ju alltid roligt att träffa folk och prata massa skit, haha.
Det var den Vörådagshelgen, tack och lov!
Kram!


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback