A TASTE OF SUMMER

2018-05-18 / 15:29:00
Förra veckans tisdag blev det en liten promenad med hunden till Kangas. Jag och William var även ut på cykel med henne på torsdagen.
På fredagen hade jag distansstudiedag, dock hade jag gjort undan alla inlämningar redan dagen innan. Så då passade jag på att läsa min bok till modersmålskursen medan jag låg och solade ute på terrassen, med Mimmie som sällskap.
 
På fredagen var det premiär för uteätandet, och fredagen till all ära åt vi tortillagratäng!
 
Morsdagsblomman som mamma fick på söndagen, när det var morsdag, fick stå och pryda vårt köksbord.
 
Nästan hela lördagskvällen spenderade jag och William ute på vår terrass i solnedgången. Vi åt glass och drack kaffe och satt bara och pratade, medan solen höll på att gå ner bakom oss. Mamma kom även ut med en popcornsskål till oss, nästan bättre än bio!
 
Årets första solnedgångsbild, och jag lovar det kommer komma många fler!
 
Både förra helgen och i början av denna vecka har jag spenderat all min lediga tid ute i solen. Och jag kan knappt tro det själv, men ser ni hur brun jag har blivit redan! Och det är bara maj ännu! Helt sjukt hur bra solen tar på egentligen, för jag tror inte att jag ens var så här brun i somras som jag är nu, haha! 
 
I skolan gick vi även ut och läste våra böcker på modersmålslektionen för att det var så härligt väder. Och i onsdags avnjöt vi mat från Tesses Café på terrassen. 

Hej på er! Bloggen har fått stå tom och orörd ett bra tag nu, och den enda orsaken till det är egentligen bara att när värmen kom så bodde jag i princip i solstolen ute på terrassen om dagarna. Det var rena drömvädret, bättre än södern klimat till och med, hela förra veckan och halva den här veckan. Man kunde inte annat än älska det! Nu har det tyvärr blivit kyligare igen, men det ser lovande ut nästa vecka igen!

Annars är det hur skönt som helst med helg, trots att jag har en del inlämningar som skall vara inlämnade redan i början av nästa vecka...
Men till något lite mer positivt så har jag hittat än skolavslutningsklänning och beställt den, och i förrgår kom även min nya telefon...men mer om det i ett senare inlägg!
Kram!
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback