ÅRET 2019

2019-12-31 / 10:49:52
Beskriv året med tre ord.
 Tempo, glädje och innehållsrikt. 
 
Årets bästa bild?
 Helt klart den här. 
 
Vart reste du?
 I år har jag minsann tagit tillfället i akt och vidgat mina vyer mer än någonsin tidigare. Jag har besökte tre olika länder, samt varit på min årliga resa till fjällen. Nu i efterhand när jag tittar tillbaka på tidpunkterna för när resorna är gjorda, kan man nästan säga att jag har varit på en resa för varje årstid.
 Ruka, Kuusamo i vintras.
 
 Berlin, Tyskland i våras.
 
 Oslo, Norge i somras.
 
 Bahia Feliz, Gran Canaria i höstas.
 
Vad såg du mest fram emot? 
 I år är det nog alla resor, artonårsdagen och bilkörkortet som har toppat denna lista. Men känner ni mig rätt brukar även sommaren vara rätt högt uppe på listan, och i år var inget undantag. 
 En överlycklig nybliven artonåring.
 
Gjorde du något som du aldrig gjort förut?
 I år har jag besökt tre (för mig) nya länder, gjort en gravidfotografering, tatuerat mig samt gjort mina första betalda fotograferingar.
 Jenna & Jacob
Victoria & Robin
 Amanda & Marcus 
 
Vilket datum kommer du alltid att minnas? 
 15 februari, min födelsedag, både på gott och ont, haha. 
 11 mars, när jag gjorde min första tatuering. 
 
Vilka låtar kommer att påminna dig om 2019?
 Fem låtar som när de kom ut, spelades på repeat i flera veckor detta år.  
 
Det här åstadkom jag under 2019! 
 Jag tog bilkörkort, påbörjade min studentexamen och skrev fyra av sju studentskrivningar, såg såå många bra filmer på bio, höll i gång favoritsommartraditionen att hyra vattenskoter och framför allt så åt jag såå jäkla mycket gott hela året. 
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
 Kort och gott: ingenting. Tänker fortsätta som jag alltid gjort. 
 
Planer för 2020?
 Tänkte lista några saker här nedan som ligger allra högst upp på to-do listan 2020. Sedan finns det förstås en del mindre saker som ni får ta del av under årets gång, om de blir av. 
  • TA STUDENTEN! Som jag har väntat och längtat till att få lägga gymnasiestudierna bakom mig och bli klar med dem för gott!
  • Börja studera någonstans (oklart var och till vad ännu). Den mest frågade frågan just nu är "vad ska du göra efter gymnasiet?". Svart är att jag vet inte och jag tänker inte ta någon stress över det förrän det är dags att lämna in ansökan till vidare studier. Då väljer jag något som jag känner för just där och då, punkt. 
  • Kanske flytta hemifrån. Vill ha något eget och känner att det börjar vara dags. Jag har liksom förberett och samlat på mig grejer inför denhär dagen sedan jag var typ 12 år.
  • Fylla nitton. 
 Gänget som förhoppningsvis tar studenten till våren.
 
 GOTT NYTT ÅR 2020 PÅ ER! 💕
 
Mina topp 9 på instagram, året 2019.


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback