ÄHTÄRI ZOO & PANDAHUS

2019-07-18 / 08:22:37
I söndags drog William, Emma och jag på en spontan liten utflykt, till Ähtäri Zoo. Jag hade ledig dag och kände att jag ville göra något annat än att bara sitta hemma. Så efter en stunds funderande kom vi fram till att vi drar till Ähtäri och ser på pandorna, och alla de andra djuren också förstås. 
 
Egentligen är Ähtäri inget märkvärdigt zoo över huvudtaget, utan det är mer en samling av alla Finlands typiska vilddjur och boskapsdjur, men det finns något enstaka mer ovanligt djur som till exempel snöleoparden och lodjuret. Jag gissar dock att det är sällan man får en glimt av dessa djur, eftersom de helst ligger undangömd någonstans i deras inhägnad, i och med att de är så pass skygga djur. 
 
Bredvid själva zoo finns en lite gård med bland annat dessa gulliga boskapsdjur, samt en kiosk och en lekplats för barn.
 
Och så sist men absolut inte minst, det vi egentligen kom dit för att se, pandorna Lumi och Pyry. Efter besöket i pandahuset tror jag att vi alla tre kunde komma överrens om att pandor är verkligen något alldeles unikt. Deras människolika drag gjorde mig verkligen förvånad. 



Så kul med en dag på zoo ju! :)

Svar: Jamen visst! :D
Jenny Granfors


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback