BAHIA FELIZ & MONTE FELIZ

2019-11-15 / 14:45:08
Hej på er! Det är drygt en vecka sedan jag kom hem från livets resa, så nu tänkte jag att ni skulle få ta del av den, dag för dag.
Efter sex timmars flygande anlände vi äntligen till Gran Canaria, på onsdagseftermiddagen. Bussresan till hotellet, Monte Feliz, gick smidigt och tog endast 20 minuter.
Väl framme på hotellet, checkade vi in, packade upp och böt om, för att sedan gå och äta middag på hotellets restaurang. På kvällen tog vi en promenad runt området för att se oss omkring. Och första intrycket såg lovande ut!

Dagen därpå var vår första heldag, och den bestämde vi oss för att spendera vid hotellets pool. Så vi började dagen med frukost, och sökte oss sedan till poolen för att få en bra plats. Och där låg vi och stekte i 30 graders värme och gassande sol, i stort sett hela dagen!

När kvällen började närma sig, gjorde vi oss i ordning och gick ut för att äta middag. Jenna och jag drog vår första mitch and match, under resans gång, med våra nyinköpta solhattar.

Valet av restaurang blev en som vi hade spanat in redan under promenaden kvällen före. Bahia Wood Grill, blev det, och det är inte den ända restaurangen i det lilla köpcentret, utan hela torget omges av restauranger. Och vi bestämde oss, där och då, för att vi skulle prova allihopa under den kommande veckan.
Den här kvällen tog jag en hamburgartallrik och till efterrätt blev det någon form av chokladbakelse med glass och grädde. Efterrätten var väldigt god, men hamburgartallriken var ingen höjdare!

Fortsättning följer i ett senare inlägg.

Kram!

ååh, ser ut som att ni hade en underbar resa!! Hade gärna bytt bort detta gråa väder till lite värme och sol! :)