SATURDAY IN BAHIA FELIZ

2019-11-18 / 20:08:07
Lördagsmorgonen, förmiddagen och eftermiddagen, hela dagen i princip, spenderades vid poolen. En väldigt härlig tillvaro var det, att bara kunna ligga och njuta i solen, i timtal, och varva det med ett dopp i poolen när det blev för varmt. En välbehövlig paus från skolan och alla andra stressfaktorer i vardagen. 
 
Innan det var dags för middag gick vi ner till stranden för att fotografera på den här fotovänliga platsen, som jag och Jenna redan hade spanat ut första kvällen. Om man bortser från blåsten, var det förvånansvärt rogivande att stå där och bara lyssna till vågorna som slog mot stenarna. 
 
Kvällens middag åt vi på restaurangen El Bellotero, och jag tog grillspätt med jätteräkor samt franska med bearnaisesås. Till förrätt åt vi även vitlöksbröd. Maten i sig var god, men servicen var inget vidare. Överlag tycker jag att personalen och servicen på de flesta restaurangerna här var aningen underlig. 
Nå ja, senare samma kväll bestämde vi oss för att dra in till Maspalomas och spela minigolf. Vilket jag (ingen är förvånad) var urusel på och förlorade, som förväntat, haha! Men det var roligt.
Efter minigolfen satte vi oss ner på en uteservering som låg alldeles i närheten av golfbanan och beställde in ett antal drinkar. Deras smoothiedrinkar var faktiskt riktigt goda! 
 
Fortsättning följer i ett senare inlägg.
 
Kram!
 


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback