ÅRET 2020

2020-12-30 / 11:07:48
Beskriv året med tre ord. 
Corona, begränsande och väldigt annorlunda. 
 
Årets bästa bild?
 
Vart reste du?
En väldigt ironisk fråga faktiskt, haha. Och ni kan ju gissa er till svaret. Ingenstans. Så tack så mycket för det corona! 
 
Vad såg du mest fram emot? 
Att ta studenten och flytta ihop med William toppar definitivt den listan i år. Sen såg jag även framemot att börja studera och framför allt att träffa nya vänner i samband med det. 
 
Gjorde du något som du aldrig gjort förut? 
Jag tog studenten, flyttade hemifrån (och bara med det så kommer det ju en hel del nya saker som jag aldrig tidigare gjort), skaffade en egen katt och så har jag ju förstås börjat studera på ett nytt ställe.
Charlie 
 
Vilket datum kommer du alltid att minnas? 
1 februari, då jag och William flyttade tillsammans.
 
30 maj, då jag tog studenten.
Känner att årets lista kommer att bli rätt enformig, men det är liksom det här som är det största som har hänt i år, haha. 
 
Vilka låtar kommer att påminna dig om 2020?
 Dessa tre fanns högst upp i listan topplåtar 2020 på spotify, så då är de väl dessa jag har lyssnat mest på under 2020. Jag vet dock att det finns vääldigt många fler låtar som har gått på repeat i perioder det här året.  
 
Det här åstadkom jag under 2020!
Det här är de mål som jag nämnde i fjolårets lista;
  • TA STUDENTEN!
  • Börja studera någonstans. Jag sökte till socialvetenskapslinjen på Åbo Akademi i Vasa, och jag kom till och med in på betyg och slapp göra urvalsprovet. Andra året kommer vi att välja vilket huvudämnet vi vill läsa och jag kommer att välja utvecklingspsykologi. Ganska komiskt faktiskt att jag ända sedan högstadiet inte haft någon aning om vad jag ville studera efter gymnasiet, och på något vänster lyckades jag ändå hitta något som jag trivs med. Så en stor check på den!
  • Kanske flytta hemifrån. 
 Och jag får väl säga check på allting. Därtill fick jag även fira ett normalt penkkis innan coronapandemin slog till, skaffade jag en till tatuering, hade jag en fina sommar och en händelserik studiestart trots omständigheterna och så har jag även fått äran att göra ett antal beställningsfotograferingar i år också. Här nedanför ser ni ett axplock av dem.
Jasmines studentfotografering

 
 
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
En sak som jag skulle vilja bli bättre på till nästa år är att inte hänga upp mig utan kunna ta saker med en nypa salt när det inte blir som jag föreställt mig. Att bara kunna tänka "jaha, men då gör vi så istället.." utan att det skall bli en massa problem.
 
Planer för 2021?
  • Fylla tjugo och fira det.
  • Resa någonstans, om corona tillåter.
  • Bli bättre på att marknadsföra mitt fotograferande.
  • Möjligtvis köpa en ny kamera eller dator, får se vilken som går sönder först, haha.
  • Bli bättre på att ta fram kameran privat, och med det menar jag egna små fotoprojekt nu som då utan några som helst krav. 
  • Överleva ännu ett coronaår?!
GOTT NYTT ÅR 2021 PÅ ER! 
Mina topp 9 på instagram, året 2020.


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback