BLOGGEN FYLLER ÅR!

2021-05-28 / 11:30:00
 
Nu hörni, ska vi göra en rolig grej. I dag, den 28 maj, har jag bloggat här i nästan åtta hela år. Ända sedan 2013 har jag alltså publicerat bilder på mig själv. Och det är ju både roligt och fruktansvärt hemskt på samma gång.
Det hemska är ju att alla har fått ta del av min utveckling, både fysiskt och mentalt. Men det roliga är ju att allt är sparat och att jag en dag som denna har möjlighet att backa bandet och titta tillbaka i arkivet, för att se hur långt jag faktiskt tagit mig sedan jag knäppte min första bild och publicerade här på bloggen. 
 
Jag har valt ut ett självporträtt från åren 2013-2021, alla från majmånad. Jag måste även tillägga att jag inte gjort någon som helst ändring i hur bilden är redigerad, utan jag tänkte att det kunde vara intressant att se hur jag utvecklats även inom det området.
 
2013 Vi börjar starkt med ett 12-årigt jag. Den här bilden är från en av de första fotograferingarna jag och Jenna hade. Minns vi hade små fotograferingar konstant hela den sommaren. Och om jag inte missminner mig är bilden fotad med mammas gamla kamera, och sedan redigerad på pizap.com (tror sidan hette så)? 
 
2014 En bild i favoritklänningen som figurerat en hel del här på bloggen både 2014 och 2015. Här har jag också börjat fotografera med min systemkamera, och "uppgraderat" redigeringen till en ny gratissida som hette Picmonkey. 
 
2015 Jag tycker att vi drar av plåstret på en gång...vart har mina ögonbryn tagit vägen?! Alltså, hahah, det är nu den roliga ögonbrynsresan börjar. Förutom det, så ser jag att jag börjat tänka mer på var jag fotograferar, ljus- och bakgrundsmässigt och att intresset för kläder och smink har vaknat.
 
2016 Åh, jag hatar den här bildserien...dels för min sminkning och klädvalet, dels för det ojämna ljuset i ansiktet men mest för att jag fotograferat bredvid en röd byggnad, som sedan reflekterat sitt röda ljus i hela bilden. Och den mörka hårfärgen och min ljusa hy går ju kanske inte heller så bra ihop.
 
2017 Alltså guud, hårfärgen och min hy krockar verkligen! Och så lite färgfläckar på det runt hela ansiktet, haha. Men sminket såg ju bra ut. Jag skulle nästan, med handen på hjärtat, kunna säga att jag sminkat mig på samma sätt, med samma produkter, sedan 2017. Varför ge upp något som fungerar liksom? 
 
2018 Det första jag lägger märke till är att mitt hår har ljusnat rejält, annars inga större förändringar. Och jag tror dessvärre att jag kommer att se likadan ut från och med nu fram till sista bilden, haha. 
 
2019 Ser i princip identisk ut med den förra bilden, tror till och med att de är fotograferade på samma ställe. Här har jag dock skaffat min första tatuering, som man kan se på bilden. 
 
2020 De enda bilderna som blev tagna på mig i maj 2020 är när jag bär studentmössan, oavsett tillfälle, haha. Men att bli student var ett stort mål i mitt liv så det passar alldeles utmärkt med en sådan bild här. 
 
2021 Så var vi framme vid i dag, nutid, då. 20 år gammal, åtta år senare. Tiden går fort när man har roligt, haha. Nej men, bortsett från mitt åldrande, så hittar man väl den största förändringen som skett under åren i min fotoutveckling. Jag ser så stor skillnad både när det kommer till själva fotograferandet (val av fotoplats, ljussättning, färger osv.) och när det kommer till bildbehandlingen. 
Det här var ju skojigt! Jag får komma ihåg att göra en uppföljare om åtta år igen, haha.
 
GRATTIS PÅ 8-ÅRSDAGEN BLOGGEN!😘
 
Kram!


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback