ÅRET 2023

2023-12-31 / 16:56:00
Beskriv året med tre ord?
En salig röra.
 
Årets bästa bild?
Dessa två bilder blev jag väldigt nöjd med när de togs och de är fortfarande högt upp på min lista med favoriter.
Maj 2023
 
Augusti 2023
 
Vart reste du?
I år reste jag till Haparanda, Åland och Puerto Rico, Gran Canaria. Södernresan har jag väntat på hela året så den var verkligen efterlängtad!
Haparanda, 2023
 
Åland, 2023
 
Puerto Rico, 2023
 
Höll du dina planer för 2023 och vad såg du mest framemot?
Så här såg listan ut med planer för 2023 i föregående års lista (länk). Jag tänkte att vi kunde gå igenom den och se vad jag faktiskt checkat av. 
  • Avklara kandidatexamen.  En stor check på den, i april lämnade jag in min kandidatavhandling för slutgranskningen och i slutet av maj/början av juni 2023 fick jag äntligen ta ut min kandidatexamen i utvecklingspsykologi från Åbo Akademi. 
  • Resa till Puerto Rico en vecka i höst. Den blev av, sista veckan i november spenderade jag, Emma och William på varmare breddgrader.
  • Rock-off i juli. Blev också av, tredje gången gillt i år.
  • Cykla till villan med Emma (tur-retur). Check på denna också, i början av juni hoppade vi på cyklarna och tog oss hela vägen till villan, någon retur på cykel blev det dock inte.
  • Bli antagen till kuratorsbehörighetsdelen på Novia. Jag blev antagen och slutförde hälften av modulstudierna redan under hösten 2023.
Vad såg jag mest framemot då? Förutom resorna, sommaren och semestern såg jag nog väldigt mycket framemot att få träffa Sofia och Rasmus lilla bebis och se vem det var som gömde sig där inne samt att äntligen få kandidatavhandlingen inskickad och godkänd.  
Storsand på semestern 
 
Spenderat många timmar på villan i Maxmo
 
Vilket datum kommer du alltid att minnas?
 4 augusti 2023 -  när finaste Elwin kom till världen! 
Elwin på dopet 15.10.2023
 
Vilka låtar kommer att påminna dig om 2023?
 Dessa tre låtar och många därtill har gått på repeat under det gångna året.
 
Det här åstadkom jag under 2023!
I januari var vi en sväng till Haparanda med Tobias och Melinda, i februari fyllde jag 22 år och i mars och april provade vi på en del vandringsleder här omkring. I maj fick jag äntligen ta ut min kandidatexamen, i juni fick jag vara med på Sofias babyshower (vilket också var min allra första babyshower som jag någonsin deltagit i) och i juli njöt jag av semestern för fullt i form av strandhäng och många timmar i solen.
 
I augusti föddes Elwin, i september drog magisterstudierna igång och i oktober fick jag även vara på mitt allra första dop som vuxen. I november drog vi på resa och i december firade vi jul med nära och kära. Det var i stora drag de största händelserna som ägde rum under varje månad 2023. 
Kandin i handin!
 
Sofias babyshower-gäng
 
Glada midsommarfirare
 
Elwins doptårta 
 
Årets julkort av min lilla familj
 
Planer för 2024?
En lista på mål/planer och saker som skulle vara roliga att genomföra det kommande året.
  • Vandra/tälta i Norge
  • Få en praktikplats och...
  • ..slutföra sista praktiken.
  • Flytta till något större
  • En vecka på Rhodos/ Kreta
Mina topp 9 på instagram året 2023.
 
GOTT NYTT ÅR 2024! 


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback