ÅRET 2022

2022-12-31 / 19:47:00
Beskriv året med tre ord
2022 har jag skapat otroligt fina minnen men samtidigt har det inte varit ett desto märkvärdigare år. Så alldagligt, minnesvärt och rutinerat. 
 
Årets bästa bild?
I år har jag nog två favoritbilder: en personlig favorit och en favorit från en kundfotografering.
Min personliga/privata favorit
 
En favoritbild från en kundfotografering
 
Vart reste du?
I början av juni var jag och Melinda på en minst sagt händelserik dagstur till Umeå. Och i somras var vi ju även på Åland en vecka. I november blev det en tur till Stockholm och sedan vidare till Tallinn i samband med X-Cruise. Och det är väl allt som hittat in på resekontot i år, tyvärr. 
Åland, 2022
 
 Tallinn, 2022
 
Höll du dina planer för 2022 och vad såg du mest fram emot?
Så här såg listan ut med planer för 2022 i föregående års lista (länk). Jag tänkte att vi kunde gå genom den och se vad jag faktiskt checkat av. 
  • Rock-off på Åland Check på den! Sex roliga dagar på Åland under Rock-off-veckan blev det.
  • Påbörja mitt kandi-skrivande Det arbetet har påbörjats, och för tillfället är jag mitt i skrivprocessen.
  • Investera i en ny dator för bildbehandling Det har jag också gjort, i maj 2022, även om det inte alls var planerat där och då. Min gamla dator stängde av sig helt mitt i när jag höll på att redigera bilder från en kundfotografering, så jag drog till Vasa och köpte en ny samma dag.
  • Göra en till tatuering Check på den också. En mor- och dottertatuering med mamma blev det i höstas. 
  • Hitta en praktikplats Praktikplats hittades på en assistansbyrå.
  • Skaffa en till katt I maj flyttade Egon hem till oss!
  • Fotografera massor Det skulle jag faktiskt säga att jag också gjort, även om jag gör det i princip varje år, haha. 
 
Jag har alltså lyckats checka av alla punkter som ni ser, vilket ju är helt otroligt! Och det jag såg allra mest fram emot var nog som vanligt sommaren och dess tillhörande höjdpunkter.
Nytillskottet Egon
 
Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Midsommarhelgen på Villa Irene var ju otroligt minnesvärd, sommarvärme som aldrig förr och härligt sällskap. Så den går nog till historien som en av de bästa midsomrarna hittills!
 
Vilka låtar kommer att påminna dig om 2022?
Dessa två och "Visa vid vindens ängar" med Olivia Lobato.
 
Det här åstadkom jag under 2022!
Hit hör väl då allt som jag räknade upp på de tidigare punkterna, samt en dagstur till Mässkär med mamma under semestern, en kvällstur till Bergö med William och flera roliga kundfotograferingar.
Bergö, 2022
 
Planer för 2023?
För tillfäller är mina främsta mål under 2023 dessa.
  • Avklara kandidatexamen
  • Resa till Puerto Rico en vecka i höst
  • Rock-off i juli
  • Cykla till villan med Emma (tur-retur)
  • Bli antagen till kuratorstillbehörighetsdelen på Novia
Mina topp 9 på instagram året 2022.
 
GOTT NYTT ÅR 2023!


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback