OSLO - HOLMENKOLLEN

2019-07-05 / 10:19:00
Hej på er! Nu tycker jag det börjar vara på tiden att vi får ett avslut på den här Osloresan, som jag var på i mitten av juni. Här och här kan ni se de två tidigare inläggen. 
Söndagsmorgonen började vi precis som på lördagen, med frukost på Espresso House. Mums! 
 
På söndagens schema stod en utfärd till Holmenkollen, hoppbacken i Oslo. Vi hade tänkt göra den redan på lördagen, men i och med att det var så varmt den dagen så sparade vi det till söndagen. 
 
Eftersom Holmenkollen är en så pass stor turistattraktion, finns det gott om saker att se eller göra där. Det finns bland annat ett skidmuseum (där man finner dessa gulliga djur och historierna bakom varför de står där), en ski-simulator, ski-jumping och möjligheten att gå allra högst upp i hoppbacken för att ta del av den otroliga utsikten. 
 
Det var tyvärr mulet den söndagen, så det försämrade utsikten en del. Men det hela var ju en upplevelse i sig!
 
Efter utfärden till Holmenkollen, sökte vi oss in mot centrum för att hitta någonstans att äta. Det blev restaurangen Johnny Rockets. Aldrig ätit där innan, men temat är "Burgers, Shakes and Fries!" så ganska amerikansk inspirerad restaurang, vilket faller mig väldigt bra i smaken. 
 
Och det här var ungefär allt vi hann med under vår vistelse i Oslo. Jag är väldigt nöjd med hela upplevelsen, och framför allt att jag ens fick möjligheten att åka till Norge! 
 
Kram!
 


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback